2010年10月2日星期六

背包旅行

这是想了很久的
可惜没有那份勇气
不敢独自背着背包跑透透
虽然那份感觉应该很棒
常想象自己像其他背包一族
穿透每个城市、每个角落
拿着一架DSLR
所见一幕幕摄入镜头内
哇~
那种感觉~
(幻想-ING)
很喜欢旅行
曾想过身边有个他可以和我走透透
因为我不敢单独
(那只是单方面想法)
现在要重新调整勇气
要勇敢一个人去实践这个想法
看看辛苦了半世纪的父母
也应该让他们去走走享清福了
趁他们还行动方便
所以最近留意了些旅行团
努力存钱赞助他们去个旅行
(好像要存很多钱做很多事,晕~~)
也许我和别人的旅游目的不一样
他们的旅游主要是要放松、享受
所以很注重吃喝玩乐的素质
下榻的酒店没有3星以上就不行
这些对我来说不是最重要的
所以我比较向往背包式旅游
所见所闻所体验的
将会是另一番体会
应该说
我要去体会不同的生活吧
旅游为了住豪华酒店
不如就在本地就好啦
本地也有豪华酒店啊~
发现和朋友一大班出游
通常都会去回同样的地方
同一个地方
去了好几次
只是和不同的朋友去
偏偏我还未去过的地方
每次都不会被列入目的地名单
=.='''
连马来西亚都还未好好走透透
还想出国?
不过没走完马来西亚没关系啦
去过越南了
又将要去新加坡了
(也是再去的)
还要计划很多很多的目的地
当然
要储蓄很多很多钱
=.='''



2 条评论:

匿名 说...

Wah~~~
This is really a great idea, i.e. go venture outside.
But if want to venture alone i think venture in Malaysia first lo, those part that you never went before.
I think i will first go to Sabah and Sarawak if i'm you.

I wanted to go hiking at KK in Sabah, then i wanted to go to the ancient forest in Sarawak.

But still, the main problem is no money...XD

I agree with you that go out not to stay 5 star hotel and enjoy those expensive activities. I also wish to enjoy the atmosphere in the surrounding that i ventured to. Hope our wishes can come true...XD

s!L3nT v@Ll3y 说...

finalli found some1 same interest,lolz...who knws,v wil hv chance2 explore those places 2gt...sabah n swk r in my list...i hv a list leh,hahaha...work hard,save $$,v go 2gt!